سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لذت خرید در خرید آگاهانه و بدون اشتباه است

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چطور تلفن بیسیم مناسب بخریم

    نظر
  • مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه
راهنمای خرید تلفن بی سیم + معرفی بهترین تلفن های بیسیم
این روزها کمتر کسی است که از تلفن بی سیم در منزل خود استفاده نکند. اما بهترین تلفن بیسیم چه ویژگی‌ها و چه مارکی دارد؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

کدام تلفن بی سیم را بخریم؟ تلفن بی سیم چی بخرم؟ و سوالاتی از این دست روز به روز در بازار تلفن‌های ثابت بیشتر شنیده می‌شوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر افراد برای تلفن ثابت خود از تلفن بیسیم استفاده می‌کنند. این تلفن‌ها همانطور که از نام آنان پیداست بدون سیم هستند و این به این معنی است ک قابلیت جا به جایی در محدوده مشخصی را دارند. علاوه بر این امکانات بسیاری چون کالر آیدی، ذخیره شماره‌ها، نمایش تماس‌های از دست رفته و دریافتی و بسیاری دیگر از این دست ویژگی‌ها را در خود دارند. همچنین با ابعاد و اندازه کوچک خود، جای زیادی را نمی‌گیرند و خوش دست نیز هستند.

مجموع این عوامل، تلفن‌های بی سیم را در سال‌های احیر بسیار پرطرفدارتر از پیش کرده است. در ادامه این مطلب به سوالات مطرح شده در ابتدای این بخش پاسخ خواهیم داد. اگر شما نیز از جمله طرفداران تلفن بی سیم هستید و قصد خرید این محصول را دارید، احتمالا به راهنمای خرید تلفن بی سیم  و مشاهده چند نمونه از بهترین تلفن های بی سیم احتیاج پیدا می‌کنید. پس در ادامه این مطلب با پلازامگ همراه باشید.

راهنمای خرید تلفن بی سیم

نکات مهم در خرید تلفن بی سیم

اگر این سوالات متعددی ذهن شما را مشغول کرده و در صدد هستید تا بهترین تلفن بیسیم را خریداری کنید، باید بگوییم که عوامل و فاکتورهای مختلفی وجود دارند که توجه به آن‌ها می‌تواند به انتخاب مناسب‌ترین و بهترین تلفن بی سیم منجر شود. برای خرید بهترین تلفن ثابت بی سیم نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید از آن‌ها آگاه باشید. هر تلفن بی سیم دو قسمت کلی دارد: قسمت اول «بیس» یا «پایه» نام دارد که با اتصال به برق وظیفه میزبانی از گوشی تلفن را دارد. قسمت دوم خود گوشی است که می‌تواند با توجه به نوع تلفن، در فاصله تعیین شده‌ای از بیس مورد استفاده قرار گیرد. توجه به فاکتورها و نکاتی که در زیر آمده است باعث می‌شود بتوانید با در نظر گرفتن نیازها و شرایط خود، ویژگی‌ها و امکانات هر محصول را ارزیابی کرده و بهترین تلفن بی سیم را انتخاب کنید.

بلاک کننده تماس

بهترین تلفن بی سیم

اگر از مزاحم‌های تلفنی و یا از تماس‌های پشت سر هم شرکت‌های تبلیغاتی خسته شده‌اید، هنگام خرید تلفن بی سیم باید دقت کنید که دستگاه مورد نظرتان حتما به قابلیت بلاک کننده تماس مجهز باشد. مدل‌های مجهز به این ویژگی این اجازه را می‌دهند که شماره‌های تعیین شده توسط شما بلاک شوند. بعلاوه، همچنین می‌توانید تماس‌ها را بر اساس نوع آن‌ها بلاک کنید؛ به عنوان مثال این توانایی را خواهید داشت تا تمام تماس‌های بین‌المللی یا شماره‌های ناشناس را بلاک کنید.

پیغام گیر

بهترنی مارک تلفن بی سیم

امروزه اکثر تلفن های بی سیم خانگی دارای پیغام گیر هستند؛ هرچند نمونه‌های بدون پیغام‌گیر نیز با قیمتی ارزانتر موجودند. هنگام خرید تلفن بی‌سیم باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تمام تنظیمات پیغام گیر بر روی بیس تلفن باشد یا دسترسی به آن تنها از طریق گوشی بی سیم امکان‌پذیر شود. استفاده از بیس تلفن برای دسترسی و چک کردن پیغام‌ها آسان‌تر است، اما باعث می‌شود که تلفن شما اندازه بزرگ‌تری به خود بگیرد.

مسئله مورد اهمیت دیگر مدت زمان ضبط دستگاه است. برخی مدل‌ها تنها 11 دقیقه ظرفیت دارند، در حالی که بهترین تلفن های بی سیم می‌توانند به مدت یک ساعت پیغام ضبط کنند. در آخر باید در مورد روش هشدار پیغام جدید نیز فکر کنید. اکثر تلفن‌ها و گوشی های بی سیم دارای چراغ چشمک زن هستند، اما برخی مدل‌ها علاوه بر این ویژگی، بوق هشدار را نیز شامل می‌شوند.

 

تعداد گوشی

تلفن بی سیم پاناسونیک

تلفن های بیسیم در پک‌های تکی، دوتایی، سه تایی، چهارتایی و در برخی موارد شش‌تایی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید حتی بعد از خرید تلفن بی ‌سیم خود، اقدام به خرید گوشی‌های اضافی کنید و لزومی ندارد که حتما گوشی جدید را از برند مشابه بیس تلفن خریداری کنید. گوشی‌های اضافه، نیازی به سوکت مجزا برای اتصال ندارند، اما هرکدام از آن‌ها به منبع الکتریکی مختص به خود نیازمند هستند.

 

‌اتصال به دیوار

بهترین گوشی تلفن ثابت بی سیم

اگر فضای کمی در خانه یا محل کار خود دارید، می‌توانید از تلفن‌های بی‌سیم رودیواری استفاده کنید؛ هرچند مدل‌های محدودی داری این قابلیت هستند و اکثر تلفن های بی سیم از نوع رومیزی بوده و حتما باید بر روی سطحی هموار قرار بگیرند. در صورت نصب تلفن بی سیم رودیواری، باید در نظر داشته باشید که نیاز است تا کابل برق و تلفن را نیز روی دیوار سیم کشی کنید.

 

دامنه تحت پوشش

بهترین تلفن های بی سیم

نکته مهم دیگری که در خرید تلفن بی سیم باید به آن توجه کنید میزان برد تلفن است. شرکت‌های سازنده ادعا می‌کنند که تلفن های بی سیم ساخته شده دامنه وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهند که معمولا تا 50 متر در فضای بسته و تا 300 متر در فضای آزاد است؛ هرچند این دامنه در عمل به علت وجود موانع مختلف و به خصوص دیوارهای ضخیم، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر با مشکل ضعف سیگنال مواجه شدید می‌توانید یک تقویت کننده جدا تهیه کنید. تقویت کننده یک جعبه کوچک است که بهتر است آن را در دورترین نقطه ممکن از بیس تلفن خود که سیگنال ضعیف است قرار دهید؛ با این کار دامنه تحت پوشش تلفن بی سیم شما تا حدود دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین حتما در زمان خرید تلفن بی سیم دقت کنید که مدل مورد نظرتان با دستگاه‌های تقویت کننده سازگار باشد.

ویژگی های مختص افراد مبتلا به اختلالات شنوایی یا بینایی

حتی اگر بهترین تلفن رومیزی بی سیم را نیز خریداری کنید، اما ویژگی‌های آن برای نیازهای خاص شما طراحی نشده باشد، بدون شک از خرید خود پشیمان خواهید شد. اگر شما یا عزیزانتان مبتلا به اختلالات شنوایی یا بینایی هستید، باید در خرید تلفن بی سیم به دنبال مدل‌هایی باشید که برای این شرایط خاص ویژگی‌هایی کاربردی را ارائه می‌کنند. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند.

سازگاری با سمعک

تلفن‌های بی سیم می‌توانند در سمعک‌های آنالوگ قدیمی‌تر اختلال ایجاد کنند. خوشبختانه برخی تلفن های بی سیم قابلیت سازگاری با سمعک را دارند. در این گوشی‌ها یک بازوی اتصال القایی وجود داشته که مستقیما با سمعک همگام‌سازی می‌شود تا صدای واضح‌تری تولید شود. برای استفاده از این بازوی اتصال القایی، تنظیمات سمعک خود را روی T قرار دهید.

بهترین مارک تلفن بی سیم

هشداردهنده دیداری تماس

اگر در شنیدن صدای زنگ مشکل دارید، گوشی‌هایی مجهز به یک هشداردهنده دیداری مانند چراغ چشمک زن می‌توانند برای شما بسیار مناسب باشند. تلفن های بی سیم معمولی اغلب فاقد این هشداردهنده‌ها هستند؛ بنابراین به دنبال یک گوشی با طراحی ویژه باشید.

زنگ های بلند و کنترل صدا

اکثر تلفن‌ها قابلیت کنترل صدا دارند که به واسطه آن می‌توانید صدای زنگ، طرف مقابل و یا خودتان را افزایش دهید.

پخش آهسته

برخی تلفن های بی سیم این اجازه را می‌دهند که پیغام‌های ضبط شده آهسته پخش شود تا راحت‌تر بتوان جزئیات آن را متوجه شد.

دکمه های بزرگ

دکمه‌های بزرگتر از حد معمول با طراحی ویژه و اختلاف رنگی بالا بین رنگ پس زمینه و شماره‌ها، می‌توانند برای استفاده افراد با دید ضعیف و ناتوانی‌های مهارتی آسان‌تر باشند.

 

بهترین تلفن رومیزی بی سیم

 

شماره گیر صدا دار

برخی تلفن‌ها هنگام شماره گیری بوق می‌زنند و حتی ممکن است برای هر دکمه صدای متفاوتی داشته باشند. این ویژگی‌ها به افراد با نیازهای خاص کمک می‌کنند که راحت‌تر شماره بگیرند.

منبع: plaza